fredag 8 juli 2016

VINNANDE KONCEPT: PELARGONER

Så blev det då dags att säga farväl till alla de vackra penséerna, som jag planterade i april. De har verkligen varit till stor glädje under hela den här tiden.
Under tiden, som jag njutit av penséerna, har pelargonerna stått i "hyllan" och vuxit till sig. I de tomma krukor, som penséerna lämnade efter sig, planterade jag pelargoner. Eftersom de nu hunnit bli ganska stora räckte det med 1-2 pelargoner i varje kruka.





Och en "överlevare" som övervintrat inomhus. Ursprungligen fick jag den av Maritas mamma så den har några år på nacken.
Det blev även några pelargoner kvar till "Hyllan".

I altanlådorna, som varit översållade med små penséer  planterade jag små rosor. Blev så fint!




                                                           Mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar